سیستم عامل های معاملاتی مقایسه شده: CTRADER و MT5
نوشته شده توسط : Mihayloo

Trading platforms compared: cTrader and MT5

از جمله بسیاری از تصمیماتی که معامله گران فارکس مبتدی باید بگیرند انتخاب این است که از پلت فرم معاملاتی استفاده کنید. بسیاری از آنها در بازار موجود است ، اما همه آنها به همان اندازه خوب نیستند.

سیستم عامل های معاملاتی برای تجارت فارکس محوری هستند. از طریق آنها ، شما به بازار تجارت دسترسی پیدا می کنید. برخی از معروف ترین سیستم عامل های تجارت فارکس Metatrader 5 (MT5) و Ctrader هستند. هر دوی این سیستم عامل های معاملاتی راه حل های تحلیلی بی شماری ، دسترسی به طیف گسترده ای از دارایی های تجاری و رابط های تجاری راحت را ارائه می دهند.

در عین حال ، برخی از مزایا و مضرات مرتبط با هر دو سیستم تجاری وجود دارد. در راهنمای امروز به Metatrader 5 در مقابل Ctrader ، ما قصد داریم در مورد همه مهمترین ویژگی ها و جزئیات این سیستم عامل هایی که معامله گران باید از آنها مطلع شوند ، بحث کنیم.

MT5-or-cTrader.png

5 موردی که باید در مورد MT5 و Ctrader بدانید

  • Metatrader 5 در سال 2010 توسط Metaquotes ایجاد شد ، این شرکت همچنین قبلاً Metatrader 4 را منتشر کرد
  • Ctrader در سال 2011 توسط Spotware منتشر شد ، این پلتفرم بر خلاف MT5 دارای یک رابط مدرن است
  • Ctrader از زبان برنامه نویسی #C استفاده می کند ، که به معامله گران اجازه می دهد اسکریپت ها و ابزارهای مختلفی ایجاد کنند
  • Metatrader 5 3 نوع نمودار و 21 بازه زمانی را ارائه می دهد ، Ctrader 9 نوع نمودار و 54 بازه زمانی ارائه می دهد
  • هر دو سیستم عامل معاملاتی به معامله گران اجازه می دهند تا ابزارهای اضافی را برای شخصی سازی بیشتر تجارت نصب کنند

تفاوت های اصلی بین MT5 و CTRADER

به راحتی می توان گفت که هر دو Metatrader 5 و Ctrader سیستم عامل های تجاری بسیار محبوب هستند. آنها تقریباً در همان زمان ، MT5 در سال 2010 و CTRADER در سال 2011 آزاد شدند. هر دو سیستم عامل معاملاتی به معامله گران سطح بالایی از سفارشی سازی را ارائه می دهند ، که به بازرگانان این فرصت را می دهد تا سکوی معاملاتی را واقعاً خودشان کنند.

اما ، در حالی که هر دو سیستم عامل خوب هستند ، ویژگی های مشخص خاصی وجود دارد که MT5 و CTRADER را با یکدیگر بسیار متفاوت می کنند. در زیر ، ما در مورد تفاوت های عمده بین این سیستم عامل های معاملاتی بحث خواهیم کرد تا به شما در انتخاب کدام یک کمک کنیم.

طراحی و پیمایش

طراحی این سیستم عامل های تجاری ، در حالی که ممکن است شباهت های کوچکی داشته باشد ، بسیار متفاوت است. Metatrader 5 دارای یک الگوی طراحی قدیمی به سبک ویندوز 98 است. طراحی این سیستم عامل شبیه به MT4 است که ناوبری دقیقاً یکسان است. این امر برای معامله گران که می خواهند از MT4 به MT5 حرکت کنند ، احساس می کنند که در خانه احساس می کنند بسیار آسان تر می شوند.

با این حال ، اگرچه قدیمی به نظر می رسد ، بسیار مفید است. دستیابی به بستر معاملاتی و یافتن مواردی که ممکن است به دنبال آن باشید بسیار آسان است. این شامل شاخص ها و تنظیمات نمودار از جمله موارد دیگر است.

از طرف دیگر ، عده ای هستند که این نوع طراحی را دوست ندارند و چیزی مدرن تر و جدید می خواهند. این دقیقاً همان چیزی است که Ctrader ارائه می دهد.

با رابط کاربری تمیز و مدرن ، به ویژه هنگامی که با MT5 مقایسه شود ، از پلت فرم تجارت CTRADER توسط بسیاری از معامله گران در سراسر جهان استفاده می شود. بستر معاملاتی به کاربران امکان می دهد همه چیز را در سیستم عامل سفارشی کنند ، حتی مضامین سبک و تاریک را نیز ارائه دهند.

اگرچه پلت فرم Ctrader بسیار تمیزتر به نظر می رسد ، اما هنوز هم ابزارها و شاخص های متعددی را برای استفاده از آن ارائه می دهد. این یک مزیت بزرگ از سکوی معاملاتی است زیرا تعادل خوبی بین طراحی و عملکرد ایجاد می کند.

بسیاری از افراد همچنین دوست دارند این سیستم عامل های تجاری را با MT4 مقایسه کنند ، که در سال 2005 توسط Metaquotes ایجاد شده است. هنگام بحث در مورد تفاوت های CTRADER ، MT4 و MT5 ، متوجه خواهید شد که MT4 و MT5 بسیار شبیه به نظر می رسند ، تقریباً هیچ تفاوت در شرایطاز طراحی و عملکرد آنها.

نمودار و فریم های زمانی

یکی از مهمترین تفاوت هایی که باید بین این دو سیستم عامل تجاری مورد بحث قرار گیرد ، نمودارها و ابزارها است. Metatrader 5 به معامله گران 3 نوع مختلف نمودار و 21 بازه زمانی ارائه می دهد.

همچنین ، 38 شاخص داخلی به طور پیش فرض برای معامله گران در دسترس است. از طرف دیگر ، CTRADER به معامله گران دسترسی به 9 نوع نمودار مختلف ، با 54 بازه زمانی و بیش از 70 شاخص فنی داخلی ارائه می دهد.

با این حال ، لازم به ذکر است که در حالی که شاخص های داخلی بیشتری در CTRADER موجود است ، کاربران MT5 به راحتی می توانند انواع مختلفی از شاخص ها را بصورت آنلاین دریافت کنند. این به دلیل موارد عظیمی است که Metatrader دارد. معامله گران زیادی وجود دارند که در حال ایجاد شاخص های خود هستند و به دیگران این فرصت را می دهند تا این شاخص ها را بارگیری کنند و آنها را در نمودارهای تجاری خود اعمال کنند.

یکی از مزیت هایی که Ctrader از نظر نمودارهایی که ارائه می دهد بیش از MT5 دارد این است که به کاربران امکان می دهد ویندوزهای نمودار را از پلت فرم تجارت جدا کنند ، که امکان تجربه راحت تر و به راحتی قابل تنظیم را فراهم می کند.

نکته بسیار مهم دیگر که باید هنگام صحبت در مورد CTRADER در مقابل MT5 توجه داشته باشید این است که نمودارهای CTRADER با نوار ابزار خاص خود همراه هستند ، که کنترل نمودارها را برای آنها آسان تر می کند. CTRADER همچنین استفاده از بازه های زمانی را به مشتریان خود ارائه می دهد که امکان تجزیه و تحلیل بهتر و دقیق تر بازار را فراهم می کند.

انواع سفارش موجود

داشتن فرصتی برای استفاده از انواع مختلف سفارشات به معامله گران امکان کنترل بهتر موقعیت های خود را می دهد. در این راستا ، هر دو MT5 و Ctrader چیزهای زیادی برای ارائه دارند. تفاوت های بسیار جزئی در مورد انواع سفارش آنها برای استفاده از معامله گران وجود دارد.

بزرگترین تفاوت این واقعیت است که CTRADER به مشتریان خود اجازه می دهد تا از سفارشات معلق حتی در هنگام بسته شدن بازار استفاده کنند ، که در MT5 در دسترس نیست. علاوه بر این ، وقتی صحبت از انواع سفارش MT5 در مقابل Ctrader می شود ، لازم به ذکر است که CTRADER امکان پیکربندی بسیار ساده تر سفارشات را فراهم می کند.

همچنین بلیط های سفارش داده شده توسط CTRADER وجود دارد که قادر به محاسبه خطرات احتمالی تجارت هستند. این می تواند برای معامله گران بسیار مفید باشد. در مورد انواع سفارش واقعی ، آنها تقریباً در هر دو MT5 و CTRADER یکسان هستند. به همین دلیل ، بسیاری از معامله گران CTrader را به عنوان یکی از گزینه های برتر MT5 می دانند.

اتوماسیون تجارت و سایر ویژگی ها

معاملات خودکار یک ویژگی بسیار مهم است که باید هنگام مقایسه این دو سیستم عامل تجاری مورد بحث قرار گیرد. Metatrader به مشتریان خود برنامه های معاملاتی خودکار به نام مشاوران متخصص را ارائه می دهد.

اینها برنامه های کدگذاری شده دستی هستند که می توانند برای خودکارسازی کارهای مختلف در بازار تجارت استفاده شوند. این شامل فعالیت هایی مانند تجزیه و تحلیل فنی و همچنین فعالیت های تجاری واقعی است.

مشاوران خبره بسته به استراتژی مورد استفاده شما و علایق فردی که دارید ، می توانند به صورت دستی یا بصورت آنلاین بارگیری شوند. در مورد CTRADER ، یک برنامه معاملاتی خودکار مشابه برای این پلتفرم وجود دارد که CBOTS نامیده می شود.

CTRADER از زبان برنامه نویسی C# استفاده می کند ، که ممکن است به برخی از این فکر ها منجر شود که ابزارهای معاملاتی خودکار بیشتری برای CTRADER وجود دارد ، زیرا C# به عنوان یک زبان رمزگذاری جهانی مشاهده می شود. به هر حال، این چنین نیست.

Metatrader 5 (و همچنین MT4) برخی از محبوب ترین سیستم عامل های تجاری در بازار هستند و با گذشت سالها ، ابزارهای تجاری خودکار زیادی برای این سیستم عامل های معاملاتی ایجاد شده اند و موارد دیگر به صورت روزانه جدید ایجاد می شوند.

جوانب مثبت و منفی Metatrader 5 و Ctrader

برای درک واقعی تفاوت بین Metatrader 5 در مقابل Ctrader ، برای معامله گران بسیار مهم است که مزایا و مضرات این سیستم عامل های تجاری را درک کنند.

در حالی که هر دو بسیار خوب هستند و به طور فعال توسط میلیون ها معامله گر فارکس در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند ، اما آنها با مزایا و مضراتی خاص همراه هستند که باید هنگام انتخاب از کدام یک از آنها توسط معامله گران در نظر گرفته شوند. در زیر ، ما در مورد مزایا و مضرات اصلی Metatrader 5 و Ctrader یک به یک بحث خواهیم کرد.

مزایا و معایب متاترادر 5

Metatrader 5 با مزایای بی شماری برای معامله گران فارکس همراه است. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این پلتفرم این است که با مجموعه ای از شاخص ها همراه است که می تواند تجزیه و تحلیل بازار را برای معامله گران انفرادی بسیار ساده تر کند.

بستر معاملاتی همچنین به دلیل داشتن یک نسخه زیر به صورت آنلاین مشهور است و این باعث می شود آن را به یک بستر عالی برای تجارت تبدیل کند زیرا می توانید به راحتی معامله گران دیگری را که از این پلتفرم استفاده می کنند ، ایده های تبادل کنید و ببینید که چگونه آنها از آن استفاده می کنند.

این محبوبیت همچنین به معامله گران این امکان را می دهد تا به راحتی انواع مختلفی از ابزارهای اضافی را برای نصب در Metatrader 5 پیدا کنند زیرا بسیاری از معامله گران ابزارهای جدیدی را برای استفاده در آن ایجاد می کنند. MT5 از یک فرم تخصصی C ++ به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کند. این زبان MQL5 نامیده می شود و می تواند توسط معامله گران برای ساخت شاخص های خاص خود ، ربات های تجاری خودکار و غیره استفاده شود.

در روند نزولی ، این بستر تجاری با طراحی قدیمی و قدیمی همراه است که ممکن است برای برخی از آنها یک ضرر بزرگ باشد.

مزایا و مضرات Ctrader

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از CTRADER این است که به معامله گران سطح سفارشی بسیار بالایی را ارائه می دهد. این بستر تجاری با توجه به نیازهای فردی معامله گر قابل تغییر و تغییر است. طراحی CTRADER نیز مدرن تر و استفاده آسان تر است.

همانطور که با MT5 ، CTRADER به کاربران امکان می دهد ربات ها و شاخص های تجاری خود را کدگذاری کنند. آنها برای این منظور از زبان برنامه نویسی C# استفاده می کنند ، که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و یادگیری آسانتر از زبان MQL5 مورد استفاده در MT5 است

یکی از اشکالات این بستر تجاری این است که به اندازه MT5 محبوب نیست و پیدا کردن ابزارهای اضافی برای استفاده در Ctrader را سخت تر می کند. در حقیقت ، برخی از معامله گران وجود دارند که آن را به عنوان یکی از بهترین گزینه های Metatrader 5 می دانند ، در بیشتر موارد ، آنها هر دو سیستم عامل مورد احترام برای تجارت فارکس هستند.





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: